måndag 9 april 2012

Påskhelgen i ord.

I torsdags var det ju jakobs födelsedag så då var vi i Malå och firade honom. Efter mätta magar med mat och tårta följde Elin mig hem till Rankbäcken. På långfredagen for vi till Sandsjön och var ute hela dagen i det fina vädret. Ebba stannade i Malå med mamma. På kvällen sammanstrålade vi hemma hos mig ett gäng härligt folk och sedan for vi vidare till Ammarnäs. Isäng var vi inte förrns kl 4. Så man var lagomt slö och trött när vi vaknade. I alla fall så hämtade vi upp Ebba i Sandselekorse och sedan vidare mot öhn där Anders och Mona, Jonathan och Josefin var hemma och hälsade på. Vi åt påskmiddag där och hade det riktigt trevligt.
Elin och Tobias följde mig och Ebba hem och sov över en natt till. Men då gick vi och la oss i god tid och till min lycka fick jag sova till 10 morgonen därpå. Jag var riktigt utvilad måste jag säga! Tack Elin och Tobias :) 
Vi packade en matsäck och drog oss tillbaka till Sandsjön och körde skoter med pappa och carola till tjännen där Simon, Daniela och gänget var. Vi blev kvar där ända till 18.30. Ebba sov väldigt bra den natten måste jag säga. Ute en hel dag tar hårt på lillkroppen :)
Idag har vi tagit tillbaka krafterna och Ebba har lekt och tjollrat på hela dagen. Jag fick tyvärr migrän där ett tag innan lunch men jag hann ändå tvätta, städa, plantera om blommor och bjuda Jessica och Emil på mat. Sen blev det ridning ikväll också. Nu är jag faktist lite små trött och tänker gå och lägga mig. Jag orkar inte hålla mig vaken tills Emil kommer hem. 
Imorgon ska han och Ebba hämta Julina i Lycksele så då passar jag på att ta en tur med min häst, innan vi åker bort. Vi ska nämligen till Grannäs med Svärmora, svärfargubben, Svägerskan och hennes gubbe. Det ska bli riktigt trevligt och jag hoppas på fint väder så vi kan vara ute. 
Såg tyvärr att det ska snöa men jag håller tummarna för soooool!

Hann inte ta några kort ihelgen.. eller jag glömde rättare sagt. Fasen också. Får passa på och ta massa kort i veckan då :)

2 kommentarer:

  1. De har vart så mysigt o vara hemma hos er :) De få vi göra om! Ha så kul nu i Grannäs, så synes vi väll i helgen hoppas ja! Kram!

    SvaraRadera
  2. Det var så kul att ha er här! Det måste vi verkligen göra. Passa på när Emil också är hemma :) Kram

    SvaraRadera